Press "Enter" to skip to content

כשג׳יי קול איכזב את נאז (Let Nas Down)

הלהיט הראשון של ג׳יי קול 

  • בשנת 2009, ג׳יי קול חתם ברוק ניישן של ג׳יי זי. הוא היה אמן מבטיח ונתלו בו המון תקוות. הוא התחיל להכין את אלבום הבכורה שלו, ולמרות שג׳יי זי ואנשים בלייבל כבר העריכו את המוזיקה שלו ואת הדרך המיוחדת שלו לתת משמעות לשירים, הם הבהירו לו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים – בלי סינגל שאנחנו יודעים שיהפוך להיות להיט, אנחנו לא משחררים את האלבום.
  • מוכן למשימה, ג׳יי קול מתחיל שנה וחצי של חיפוש מתיש אחרי להיט. רוב השירים לאלבום כבר מוכנים, אפילו המיקסטייפ ״Friday Night Lights״ יוצא כי קול הקליט כבר כל כך הרבה שירים, אבל להיט פופ, שיכבוש את המצעדים, עדיין לא נראה באופק.

כמה נסיונות של קול היו ״Who That״ ו״Can’t Get Enought״ שעל פי בדיקות שעשו חברות התקליטים, לא היו שירים מספיק טובים. קול תמיד חיפש להבין למה השירים האלה לא הצליחו ועם כל ניסיון הוא השתפר. 

לילה אחד, כשהוא נמצא במלון אחרי הופעה, ג׳יי קול שמע את האלבום ״The Collage Dropout״ של קנייה ווסט.  זהו האלבום האהוב עליו, אבל יש  שם שיר אחד שהוא ממש שונא. קוראים לשיר ״The New Workout Plan״. 7 שנים הוא שומע את האלבום, והוא מעולם לא אהב את השיר הזה. אבל באותו הלילה, משהו בסוף של השיר קרץ לו. הוא השתמש בחלק הזה בשיר כדי ליצור ביט ראשוני ואחרי מספר ימים “Work Out״ היה מוכן.

  • זה היה השיר שג׳יי זי חיכה לו. “Work Out״ יצא והפך להיות להיט במצעדים. המטרה הושלמה.
  • אבל אז קול קיבל טלפון. בצד השני נשמע No ID. No ID הוא מפיק אגדי והמנטור של קול. No ID מספר לקול שהוא היה עם נאז באולפן, והוא שנא את “Work Out”. נאז אמר ״הוא לא יודע שהוא הנבחר? הוא לא צריך לייצר את הזבל הזה״.
  • קול לקח את זה קשה. הוא העריץ את נאז בתור ילד, כל החדר שלו היה מלא בפוסטרים של נאז ובציטוטים מהשירים שלו. הוא הרגיש שאיכזב את המודל לחיקוי שלו והחליט לכתוב על זה שיר באלבום הבא שלו. השיר נקרא Let Nas Down (יוטיוב)

Play the Game to Change the Game

  • בשיר הוא מדבר, בין היתר, על איך הוא מעריץ את נאז, איך התאכזב מעצמו אחרי אותה שיחה ומספר על הכבוד שהוא רוכש לדור הקודם. אבל הדבר הבולט ביותר לדעתי נשמע כשהוא אומר ״Play the Game to Change the Game״. 
  • ג׳יי קול מספר שזה טיפ שקיבל מהמנהל שלו. הכוונה היא לשחק את המשחק – לנסות לקלוע לטעם של הקהל הרחב יותר, להגיע לאוזני המיינסטרים, לבנות מוניטין וקהל מעריצים, ולקוות שהפעולות האלו יפתחו בפני את הדלתות ויאפשרו לקהל המעריצים לשמוע את החומרים היותר עמוקים של קול. החומרים שמביאים לידי ביטוי את האני האמיתי שלו, ומשמיעים לכולם את הדרך שלו לשנות את העולם – ולשנות את המשחק.
  • הוא הבין שלהיטים כמו ״Work Out״ אמנם לא מביאים לידי ביטוי את יכולות הכתיבה שלו, אבל הם בהחלט נחוצים כדי להצליח בעולם הזה ולהוביל שינוי אמיתי.
  • כמובן שיותר מכולם, ג׳יי קול רצה שנאז ישמע את השיר הזה. הוא מספר שכמה ימים אחרי שכתב את השיר, הוא ראה את נאז במקרה בשדה תעופה, וגילה ששניהם טסים בטיסה הקרובה. הוא נתן לו את המחשב ואוזניות וביקש ממנו לשמוע מה כתב.
  • נאז התלהב כל כך מהשיר, שהחליט להוסיף את הוורס ושיחרר רמיקס. אי אפשר שלא לשמוע את התוספת של נאז ולא להתרגש. קול, שסומן בתחילת הקריירה כממשיך הדרך של נאז, מקבל את הלפיד בגאווה מהדור הישן.
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *